موج سوم

Persian (Iran Islamic)English (United Kingdom)

روزانه

معرفی پک آموزشی ابرنت‌ورکر

آیا می‌تونید بازاریابی شبکه‌ای رو بدون اشاره به درآمدهای مادیش و بدون اشاره به موضوع حذف واسطه‌ها و رسوندن مستقیم محصول به دست مصرف‌کننده هست، تعریف کنید؟
آیا با بزرگ شدن مجموعتون، ریزشش زیاد میشه؟ آیا از لحظه به لحظه بازاریابی شبکه‌ای لذت می‌برید یا آیا ناراضی هستین و آیا در مجموعتون نارضایتی و موج منفی وجود داره؟

< کلیپ معرفی پک آموزشی ابـرنـتـورکــر >
< دریافت نرم‌افزار اندروید >
< اطلاعات بیشتر >

به وب‌سایت موج سوم خوش آمدید

این وب‌سایت٫ سایت شخصی مهراب صدوقیانزاده می‌باشد.

هدف ما ترویج فرهنگ صحیح بازاریابی شبکه‌ای٫ از طریق تشخیص جایگاه آن در دنیای کنونی و شناخت پتانسیلهای آن٫ برای عبور از دروازه های جهان فردا است.

برای دریافت دروس رایگان آموزشی، اخبار و رویدادهای مهم، اینجا عضو شوید...

لطفا با به اشتراک گذاشتن مطالب و لینک‌های این وب‌سایت٫ همچنین با رای دادن و نوشتن نظراتتان راجع به مقاله‌های این سایت٫ ما را برای رسیدن به هدفمان یاری نمایید.

شاخص های سال ۲۰۱۷



امار فروش ۱۰۰ شرکت دارای بیشترین فروش در صنعت بازاریابی شبکه‌ای در سال ۲۰۱۶ که توسط DirectSellingNews در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است. .

فروشگاه اینترنتی موج سوم



فروشگاه اینترنتی موج سوم، جهت دسترسی آسان، مطمئن و سریع به دانش موجود، در زمینه‌ی بازاریابی شبکه‌ای، تاسیس شده است.
محصول اصلی این فروشگاه، خدمات آموزشی، شامل کتاب‌ها و محصولات صوتی و تصویری مختلف، یا در زمینه‌ی بازاریابی شبکه‌ای به صورت تخصصی و یا محصولات مرتبط به این صنعت می‌باشد.

آدرس فروشگاه:

http://shop.3wv.ir

معرفی کتاب جایگاه بازاریابی شبکه‌ای در عصر الكترونيك

در اين كتاب با نگاهی ژرف، از نظر علمی، دلايل ظهور و گسترش پديده‌ء بازاريابی شبکه‌ای، جايگاه آن نسبت به تجارت‌های ديگر و ارتباط كيفی آن با دنيای پيرامون، بررسی شده است. به اين منظور، فصل مشترک مهمترين قوانين حاكم بر تجارتهای مدرن و بازاریابی شبکه‌ای طرح و بررسی شده‌اند. همچنين، برخی از مزايای صنعت بازاريابی شبکه‌ای، در بُعد کلان و در سطح ملی، همانند مبارزه با استعمار مدرن، ايجاد بستر فرهنگی مورد نياز جهت رواج روحيه‌ء كارآفرينی و ايجاد اتحاد در سطح ملی، طرح و بررسی می‌گردند.
...ادامه مطلب

لینک تهیه‌ء کتاب:

فروشگاه اینترنتی موج سوم



تصویری: بحث فقهی شرکتهای هرمی

تصویری: شرکتهای هرمی٫ شبهه هرمی و بازاریابی شبکه‌ای

تصویری: چهارچوبهای صحیح بازاریابی شبکه‌ای


                                                                                                                                                                                           
بازدیدها: 8901 کوئست تهدید یا فرصت مشاهده در قالب پی دی اف چاپ
میانگین امتیار کاربران: / 4
ضعیفعالی 
شنبه ، 30 بهمن 1389 ، 19:27

با توجه به اطلاعات و معیارهای داده شده در مقالات قبل از جمله مقالهء تغییر نام تجاری شرکتها و مقالهء شرکتهای هرمی و انواعشان، من شخصاً معتقد هستم که کوئست یک شرکت هرمیِ مخفی است زیرا محصولاتی که ارائه می‌کند همه گرانتر از محصولات مشابه در بازار هستند. به عنوان نمونه:
Bio Diskهای کوئست قدیم یا Qnet که به قیمت حدود ۵۰۰ $ به فروش می‌رسند را می‌توان در خارج از ایران، زیر ۵۰ $، محصولاتی با ارزش برند مشابه، خریداری نمود. محصولات مشابه Bio Disk معمولاً در خارج از ایران، در داروخانه‌ها عرضه می‌شود و برندهای معتبر و شناخته شده، محصولات مشابه را تا ۱۰۰ $ به فروش می‌رسانند.
کوئست، قیمت ساعت‌ها و گردنبند‌های خود را با برندهایی مانند Omega یا Cartier مقایسه می‌کند. کافی است یک ساعت Omega، یک دستبند Cartier، یک ساعت و یک گردنبند کوئست خریداری کنید و در هر کشوری که خواستید آنها را به نزد هر ساعت فروش و جواهر فروشی که مایل بودید ببرید و به آنها اجازه دهید تا روی این اجناس قیمت گذاری نمایند. خود متوجه اختلاف فاحش موجود خواهید شد.
کوئست وکیشن – Quest Vacation -، تورهای تفریحاتی خود را به قیمت‌های گرانی به فروش می‌رساند. البته وکیشن، تورهای مختلفی دارد و بنابراین در مقالهء بعدی به صورت مجزا قیمت چند عدد از تورها را به صورت ریز و با محاسبات لازم، بررسی خواهیم نمود.

در سال‌های اخیر متأسفانه کوئست علاوه بر گران فروشی، که آن را تبدیل به یک شرکت هرمی مخفی می‌کند، به آموزش روش‌های غیر اخلاقی برای ورودی گرفتن روی آورده که متاسفانه یا به صورت ناآگاهانه و یا به صورت آگاهانه اعضای فعال آن از این روش‌ها کمال استفاده را می‌نمایند. البته گروه‌های مختلف، روش‌های مختلفی دارند ولی تقریبا همه در کلیات یکسان هستند.
در ابتدا وقتی شخصی وارد این سیستم می‌شود، در آموزش‌های اولیه به وی گفته می‌شود که قصد ما خدمت به شما و نسل بشر است و بنابراین در این راه باید راستگو باشیم و با هم صداقت داشته باشیم. سپس به معرفی شرکت کوئست می‌پردازند، اعتبارها و عظمت کوئست را معرفی می‌کنند و می‌گویند کوئست بزرگترین کمپانی نتورک مارکتینگ در دنیا است، سپس بعضی از بالاسری‌های خود را به عنوان بزرگترین نتورکرهای دنیا معرفی می‌کنند و در نهایت در روال آموزشی برای دعوت افراد جدید به اعضاء یاد می‌دهند که چگونه به دلیل جو منفی موجود، افراد جدید را به بهانه‌های مختلف دعوت کنند و این روال ادامه پیدا می‌کند. اما در حقیقت در هیچ کدام از مراحل بالا صداقت و راستگویی رعایت نشده است. در قسمت معرفی کوئست، گاهی نام اصلی آن را نمی‌گویند و برندهای جانبی مانند وکیشن یا آمزکوا را معرفی می‌کنند و اگر کسی بپرسد که این شرکت و پلان کاری آن بسیار شبیه به کوئست هست می‌گویند اما این یک شرکت دیگر و متفاوت است و ما کوئست کار نمی‌کنیم. شناسهء کاربری در سایت کوئست TC نام دارد. بعضی از افراد فعال به جای لغت TC از HU یا HZ استفاده میکنند و می‌گویند TC متعلق به گلدکوئست یا کوئست بوده و ما کیونت کار میکنیم! البته آنها به خوبی می‌دانند که منظور از HU یا HZ در حقیقت همان TC است! نه تنها کوئست بزرگترین شرکت نتورک دنیا نیست بلکه دومی، سومی یا حتی دهمی هم نیست! بعد از ۱۲ سال فعالیت، کوئست در کل در حدود ۲ یا ۳ میلیون جایگاه فروخته و بنابراین کل گردش مالی کوئست در این ۱۲ سال در کل دنیا حدود ۱.۵ یا در نهایت ۲ میلیارد دلار بوده. درحالی که گردش مالی شرکت Amway بزرگترین و قدیمی‌ترین شرکت نتورک فعال در دنیا تنها در سال ۲۰۰۹ بیش از ۸ میلیارد دلار بوده است. شرکت‌های نتورک زیادی در اروپا و آمریکا وجود دارند که سود خالص آنها از کل گردش مالی کوئست بیشتر است. همچنین در هیچ کدام از وب‌سایت‌هایی که مربوط به معرفی افراد موفق در زمینهء بازاریابی شبکه‌ای در دنیا می‌باشد، نام هیچ کدام از افراد ایرانی که در کوئست فعالیت می‌کنند ثبت نشده و این افراد نه تنها بزرگترین نتورکرهای دنیا نیستند بلکه در دنیا کسی اصلا آنها را نمی‌شناسد! در نهایت برای دعوت افراد جدید از شغل وی استفاده می‌کنند. مثلا اگر کسی بی‌کار است به او می‌گویند یک کار خوب برایت پیدا کرده‌ایم، اگر کسی مهندس کامپیوتر است و ماهی ۵۰۰٫۰۰۰ تومان درآمد دارد، به او می‌گویند کاری در یک شرکت کامپیوتری برایت پیدا کردیم که ماهی ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان درآمد دارد. اگر کسی در کارخانه‌ای کار می‌کند و ماهی ۳۰۰٫۰۰۰ تومان حقوق می‌گیرد به او می‌گویند که کاری در یکی از کارخانه‌ها برایت پیدا کرده‌ایم که ماهی ۶۰۰٫۰۰۰ تومان حقوق می‌دهد. در نهایت اگر کسی بگوید که ما برای دعوت دوستان خود به آنها دروغ می‌گوییم و این کار مخالف اصول ما است، در جواب خواهد شنید که حق با تو است اما ما این کار را به خاطر خودش انجام می‌دهیم و به خیر و صلاح خودش است که به او دروغ بگوییم و چون قصد خیر داریم پس کار خوبی می‌کنیم!

در بازاریابیِ شبکه‌ایِ استاندارد، روشی برای نشان دادن موفقیت و پیشرف افراد فعال وجود دارد که به تِستِمونی - Testimony – معروف است که البته امروز در ایران به تِس زدن یا تِست زدن معروف شده! خود این لغت به معنی گواهی و شهادت میباشد و در این روش به سادگی افراد بعد از کسب درآمد در نتورک خود، با درآمد حاصله از نتورک، یک ماشین، منزل یا قایق جدید خریداری می‌کنند تا جوابی برای کسانی باشد که می‌پرسند که آیا این کار جدید شما نتیجه‌ و درآمدی هم داشته؟ نکتهء بسیار مهم در زمینهء تستمونی یا تست زدن این است که افراد قرار است با درآمد خود از نتورک، تست خود را بزنند. در حالی که امروزه مشاهده می‌کنیم که افراد جدید پس از گرفتن اولین یا دومین پورسانت خود، قسط اول یک ماشین مدل بالا یا یک منزل مسکونی را می‌پردازند و سپس در مجموعهء خود اعلام می‌کنند که آن ماشین یا آن منزل را توسط درآمد خود از نتورک خود خریده‌اند. این یک دروغ بزرگ و کاری فریب کارانه است و در حقیقت این افراد با این کار، زیرمجموعه‌های خود را که از صمیمی‌ترین دوستانشان هستند که به آنها درس صداقت می‌دادند، فریب میدهند! در بعضی از مجموعه‌ها مشاهده شده که افراد پس از وارد شدن به سیستم هرمی، با سرمایهء قبلی خود و یا حتی با قرض کردن، یک ماشین به صورت قسطی خریداری نموده‌اند و در پرزنت‌های اول خود تست زده‌اند یعنی گفته‌اند که آن ماشین را با درآمد خود در نتورک خریده‌اند و به این ترتیب ورودی گرفته‌اند!!! این افراد، یا دوستان نادان شما هستند که خود فریب این دورغ‌ها را خورده و باور کرده‌اند که با فریب و دروغ گفتن به شما می‌توانند به شما خدمت کنند و شما را ثروتمند کنند! یا دشمنان دانای شما هستند که کاملاً آگاهانه و با برنامه ریزی، قصد فریب شما را دارند تا جیب خود را پر کنند. بنابراین شما قربانی‌های این افراد خواهید بود که درصورت گرفتار شدن در دام آنها، برای رهایی و خلاصی چاره‌ای نخواهید داشت جز اینکه آگاهانه یا ناآگاهانه به فریب افراد دیگر بپردازید.

البته این روغگویی‌ها پایانی ندارد و شرکت هم برای رسیدن به اهداف خود به راحتی این کار را انجام می‌دهد، مثلا در ارتباط با خودم، زمانی که با کوئست قطع ارتباط کردم و آنها TC من را بستند، بعد از مدتی شروع به زدن ایمیل‌هایی به بچه‌ها کردند و در آن اعلام نمودند که مهراب صدوقیانزاده با تیم فعال خود در حال فعالیت و کمک به زیرمجموعه‌های خود می‌باشند و اعتراض‌های من هم به جایی نرسید. و البته هنوز این ایمیل‌ها از طرف کوئست ارسال می‌شود!

روشهای ورودی گرفتن غیر معمول و غیر اخلاقی کوئست و فعالان آن جنبه‌های دیگری هم دارد، مثلا ورودی‌های جدید را در یک جوّ غیر واقعی قرار می‌دهند و با دروغ‌ها و بزرگنمایی‌های زیادی راجع به کوئست و تیم خود، آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. بالاسری‌ها را به عنوان افراد بسیار بسیار مهم معرفی می‌کنند و روی حرف آنها حرف نمی‌زنند و این حس را به زیرمجموعه‌های جدید هم القاء می‌کنند که باید بی چون و چرا از بالاسری اطاعت کرد. گاه افراد را وادار می‌کنند تا از کارهای خود استعفاء دهند تا راه برگشتی نداشته باشند و گاه حتی دیدار آنها را با خانواده‌های خود محدود می‌کنند و به این ترتیب زندگی آنها را به راحتی نابود می‌کنند! شاید با این کارها بتوان کمی بیشتر پول درآورد، اما این کارها در نتورک مارکتینگ واقعی تعریف نشده است و از نظر اخلاقی و اجتماعی هم صحیح نیست و به شدت قابل انتقاد می‌باشد.

در نتورک مارکتینگ واقعی قرار است تا ما پلی برای رشد و ترقی دوستان خود باشیم اما امروزه ورودی‌های جدیدِ کوئست، پله‌کان کسب درآمد بالاسری‌های خود خواهند شد و فقط زمانی متوجه این مطلب می‌گردند که چند ماه یا چند سال از ورودشان به سیستم گذشته و تمام پس اندازهای خود و خانوادهء خود را در راه رسیدن به اهدافشان در کوئست خرج کرده‌اند و به جایی نرسیده‌اند. فراموش نکنید که هم طبق محاسبات ریاضی و هم طبق آمار واقعی موجود، کمتر از ۵% از افراد می‌توانند در کوئست کسب درآمد کنند و ۹۵% بقیه، شکست خورده، سرخورده و ناامید، به زندگی سابق خود که البته با دستان خود و به دستور بالاسری‌های خود آن را نابود کرده بودند باز خواهند گشت.

 

آمـار

امروز:39
دیروز:380
این ماه:6224
ماه قبل:4431
امسال:10655
مجموع:151049
بیشترین مراجعه در روز:683
بیشترین مراجعه در ماه:9856

آمار کشوری

: آمار 10 کشور اول
  (7293) آمریکا %81.3 آمریکا flag
  (430) روسیه %4.8 روسیه flag
  (185) ‬سوئیس %2.1 ‬سوئیس flag
  (181) اروپا %2.0 اروپا flag
  (154) انگلستان %1.7 انگلستان flag
  (97) کانادا %1.1 کانادا flag
  (90) آلمان %1.0 آلمان flag
  (87) کره جنوبی %<1.0 کره جنوبی flag
  (83) Poland %<1.0 Poland flag
  (67) ایران %<1.0 ایران flag
در کل 8966 بازدید از 50 کشور

مشخصات شما

United States

Unknown Bot
شما IP: 54.226.55.151
Ahadesign تقویت شده توسط Joomla! کلیهء حقوق متعلق به موج سوم ثبت شده در ۱۳۸۹ | شرایط استفاده | حفظ حریم خصوصی