موج سوم

Persian (Iran Islamic)English (United Kingdom)
خانه مستندات مقاله‌ها بازاریابی شبکه‌ای جوابی یکسان به سئوالهایی ظاهراً متفاوت

روزانه

معرفی پک آموزشی ابرنت‌ورکر

آیا می‌تونید بازاریابی شبکه‌ای رو بدون اشاره به درآمدهای مادیش و بدون اشاره به موضوع حذف واسطه‌ها و رسوندن مستقیم محصول به دست مصرف‌کننده هست، تعریف کنید؟
آیا با بزرگ شدن مجموعتون، ریزشش زیاد میشه؟ آیا از لحظه به لحظه بازاریابی شبکه‌ای لذت می‌برید یا آیا ناراضی هستین و آیا در مجموعتون نارضایتی و موج منفی وجود داره؟

< کلیپ معرفی پک آموزشی ابـرنـتـورکــر >
< دریافت نرم‌افزار اندروید >
< اطلاعات بیشتر >

به وب‌سایت موج سوم خوش آمدید

این وب‌سایت٫ سایت شخصی مهراب صدوقیانزاده می‌باشد.

هدف ما ترویج فرهنگ صحیح بازاریابی شبکه‌ای٫ از طریق تشخیص جایگاه آن در دنیای کنونی و شناخت پتانسیلهای آن٫ برای عبور از دروازه های جهان فردا است.

برای دریافت دروس رایگان آموزشی، اخبار و رویدادهای مهم، اینجا عضو شوید...

لطفا با به اشتراک گذاشتن مطالب و لینک‌های این وب‌سایت٫ همچنین با رای دادن و نوشتن نظراتتان راجع به مقاله‌های این سایت٫ ما را برای رسیدن به هدفمان یاری نمایید.

شاخص های سال ۲۰۱۷



امار فروش ۱۰۰ شرکت دارای بیشترین فروش در صنعت بازاریابی شبکه‌ای در سال ۲۰۱۶ که توسط DirectSellingNews در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است. .

فروشگاه اینترنتی موج سوم



فروشگاه اینترنتی موج سوم، جهت دسترسی آسان، مطمئن و سریع به دانش موجود، در زمینه‌ی بازاریابی شبکه‌ای، تاسیس شده است.
محصول اصلی این فروشگاه، خدمات آموزشی، شامل کتاب‌ها و محصولات صوتی و تصویری مختلف، یا در زمینه‌ی بازاریابی شبکه‌ای به صورت تخصصی و یا محصولات مرتبط به این صنعت می‌باشد.

آدرس فروشگاه:

http://shop.3wv.ir

معرفی کتاب جایگاه بازاریابی شبکه‌ای در عصر الكترونيك

در اين كتاب با نگاهی ژرف، از نظر علمی، دلايل ظهور و گسترش پديده‌ء بازاريابی شبکه‌ای، جايگاه آن نسبت به تجارت‌های ديگر و ارتباط كيفی آن با دنيای پيرامون، بررسی شده است. به اين منظور، فصل مشترک مهمترين قوانين حاكم بر تجارتهای مدرن و بازاریابی شبکه‌ای طرح و بررسی شده‌اند. همچنين، برخی از مزايای صنعت بازاريابی شبکه‌ای، در بُعد کلان و در سطح ملی، همانند مبارزه با استعمار مدرن، ايجاد بستر فرهنگی مورد نياز جهت رواج روحيه‌ء كارآفرينی و ايجاد اتحاد در سطح ملی، طرح و بررسی می‌گردند.
...ادامه مطلب

لینک تهیه‌ء کتاب:

فروشگاه اینترنتی موج سوم



تصویری: بحث فقهی شرکتهای هرمی

تصویری: شرکتهای هرمی٫ شبهه هرمی و بازاریابی شبکه‌ای

تصویری: چهارچوبهای صحیح بازاریابی شبکه‌ای


                                                                                                                                                                                           
بازدیدها: 8479 جوابی یکسان به سئوالهایی ظاهراً متفاوت مشاهده در قالب پی دی اف چاپ
میانگین امتیار کاربران: / 5
ضعیفعالی 
سه شنبه ، 3 خرداد 1390 ، 01:21

اخیراً نظراتی مطرح می‌شود و سئوالهایی پرسیده می‌شود که در ظاهر متفاوت هستند اما به نظر من جواب‌های یکسانی دارند. به عنوان نمونه پرسیده می‌شود:

 - چرا با شرکت اوریفلیم برخورد شد. مگر این شرکت نهمین شرکت بزرگ نتورک دنیا نیست؟
 - چرا با کوئست برخورد می‌شود؟ مگر غیر از گرانتر فروختن محصولات خود ایراد دیگری هم دارد؟
 - و سئوالهایی از این قبیل ...

اول اینکه که این مقاله صرفاً نظرات من می‌باشد و شاید نظرات ارگانهای اجرایی و قضایی کاملا متفاوت باشد. من فقط از دیدگاه خود راجع به این سئوالها بحث می‌کنم و دوم اینکه در این مقاله ما فرض می‌کنیم که این شرکتها از روشها و چهارچوبهای صحیح بازاریابی شبکه ای استفاده می‌کنند زیرا اگر اعضای هر شرکتی، حتی پس از گرفتن مجوز، در چهارچوبهای صحیح بازاریابی شبکه ای فعالیت نکنند، باز قطعاً با آنها برخورد جدی خواهد شد.

بهتر است تا به جای جوابگویی به تک تک این سئوالها، چند مفهوم و واژه را تعریف کنیم.

قانون
قانون چیست؟ به نظر من قانون یک قراردادی است بین انسانها. این قرارداد را برای این تنظیم می‌کنند تا به واسطهء آن برخوردها و تنشها کمتر و زندگی آسانتر گردد. به عنوان مثال برای اینکه در رانندگی‌ها، تنشها کمتر و حرکت آسانتر شود، قراردادی می‌نویسند که همهء ماشین‌ها از سمت راست حرکت کنند، هنگام رسیدن به میدان، حق تقدم با افرادی باشد که در میدان هستند و ... . حال هر کسی که این قراردادها را رعایت نکند جریمه خواهد شد، به همین سادگی!!!

نکتهء قابل توجه این است که این قراردها راجع به درستی یا نادرستی یا بهتری یا بدتری نیستند و فقط قرارداد هستند! در بعضی از کشورها همه از سمت چپ رانندگی می‌کنند مانند مالزی و در برخی هم، همه از سمت راست رانندگی می‌کنند مانند ایران. در برخی از کشورها حق تقدم با افرادی است که داخل میدان هستند و در برخی کشورها حق تقدم با افرادی است که می‌خواهند وارد میدان شوند.

حال فرض کنید کسی از مالزی به ایران بیاید و بگوید که چون ما در مالزی از سمت چپ حرکت می‌کنیم پس من می‌خواهم اینجا هم از سمت چپ رانندگی کنم! خود شما توقع دارید با این فرد چگونه برخورد شود؟ خیلی ساده است، این شخص به قانون موجود کشور شما احترام نگذاشته و با رانندگی از سمت چپ باعث دردسرهایی شده است.

حال اصلا ممکن است فردی تحقیق کند و متوجه شود که رانندگی از سمت چپ نه تنها بهتر است، بلکه باعث طول عمر هم می‌شود. آیا این شخص صرفا به واسطهء کشف خود می‌تواند از این به بعد از سمت چپ براند؟ واقعیت این است که چون هنوز کل افراد جامعه از سمت راست رانندگی می‌کنند این شخص فقط برای افزایش طول عمر خود، ترافیکهای سنگینی ایجاد خواهد کرد اگر تصمیم بگیرد که از سمت چپ براند و بنابراین با او برخورد خواهد شد!

بنابراین تا زمانی که این قراردادها تغییر نکرده اند ما موظفیم آنها را رعایت کنیم، چون در غیر این صورت برای عدهء زیادی مشکل و دردسر ایجاد می‌کنیم و به خاطر ایجاد آن مشکلات با ما برخورد خواهد شد. ممکن هم هست که یک شب بخوابیم و صبح بیدار شویم و بعضی از قراردادها تغییر کرده باشند، آن زمان باید قراردادهای جدید را رعایت کنیم

قوانین تجارت
این روزها برای تجارت هم قراردادهایی نوشته اند.
در دوران موج دوم که فقط کالاهای مصرفی تولید می‌شدند، قرار بر این بود که ارزش هر کالا عبارت باشد از مواد اولیهء آن به علاوهء اجرت ساخت آن. بنابراین زمانی که کوئستی‌هایی که ادعای تجارت موج سومی‌ دارند، در جواب این ایراد که می‌گوییم محصولاتشان گرانتر از بازار است می‌گویند که مگر قیمت یک پراید یا یک جفت کفش چند برابر مواد اولیهء آن نیست، پس چرا کسی به گران فروشی آنها ایرادی نمی‌گیرد، در واقع یک جواب موج دومی داده اند. آری از دید تجارت موج دومی حق با آنها است و بین گران فروشی محصولات کوئست و پراید و کفش تفاوتی وجود ندارد. اما کسانی که ادعای تجارت موج سومی دارند، حتما باید قوانین و قراردادهای آن را هم بداند.

در دوران موج سوم که مراکز و ساختارهای اقتصادی مانند بانکها شکل گرفتند، قرار بر این است که قیمت یک کالا را عرضه و تقاضای آن کالا تعیین کند. همچنین قرار بر این است که نام تجاری یا همان برند هر کالا، دارای ارزش و قیمت باشد و تولید کننده‌ها و فروشنده‌ها بتوانند بابت ارزش برند از افراد پول اضافه دریافت کنند. همچنین در این دوران فقط عوامل خاصی اجازه دارند که در امر عرضه و تقاضا تغییراتی ایجاد کنند، برخی از مهمترین این عوامل عبارتند از تبلیغات، خدمات، تعداد مغازه‌ها و مراکز فروش و ... . قراردادها بر این اساس هستند که بعضی از عوامل حق ندارند در روال عرضه و تقاضا اختلالی ایجاد کنند. مثلا داشتن اطلاعات محرمانه، رانت اقتصادی تلقی می‌شود و با آن برخورد خواهد شد. یعنی اگر شما به هر دلیلی گزارش سود یا فروش یک شرکت را قبل از آنکه در مطبوعات منتشر شود به هر طریقی بدست آورید – البته آنالیز و تحلیل و نتیجه گیری اشکالی ندارد – با شما برخورد خواهد شد.

امروزه در این قراردادها آمده که اگر شما بتوانید با وعدهء کسب درآمد – چه به راست و چه به دورغ – برای کالایی تقاضا ایجاد کنید، این تقاضا کاذب تلقی شده و با شما برخورد خواهد شد! حتی اگر آن محصول را به قیمت بازار بفروشید، چه برسد به اینکه بخواهید آن محصول را گرانتر از قیمت بازار عرضه کنید. این صرفا یک قرارداد است که بر اساس آن یک جامعهء چند میلیون نفری در ایران و چند میلیارد نفری در دنیا در حال زندگی و تجارت کردن هستند. حال هر کسی که این قرارداد را نقض کند به این دلیل اینکه فکر می کند منافع بیشتری خواهد داشت٫ مانند کسی که تصمیم می‌گیرد در خط مخالف رانندگی کند، مشکلات و اختلال‌های زیادی در جریانهای اقتصادی ایجاد می‌کند، با او برخورد خواهد شد.

شاید بعضی از این قراردادها مطابق میل شما نباشد و شاید اصلا بعضی از این قراردادها واقعا به ضرر شما یا حتی به ضرر جامعه باشد به این نحو که باعث شود تا جامعه یک سود بین المللی بزرگی را از دست بدهد اما با همهء اینها، این مسائل دلیل نمی‌شوند که ما به خود اجازه دهیم که این قراردادها را نقض کنیم و در خط مخالف رانندگی کنیم در غیر این صورت ...

جواب سئوالها:
در ایران طبق قراردادهای موجود، هیچ شرکتی مجوز فعالیت به صورت بازاریابی شبکه ای را ندارد و به همین دلیل بسیاری از شرکتها که به قانون احترام می‌گذارند با وجود داشتن تواناییهای لازم در این زمینه، فعلا در ابن زمینه فعالیتی ندارند، اما شرکتهایی هم هستند که علارغم آگاهی به عدم وجود قانون و قراردادی برای این نوع فعالیت، از عدم حضور رقبا در صحنه، سوء استفاده نموده و شروع به فعالیت می‌کنند. به همین دلیل با این نوع شرکتها برخورد شدیدتری انجام می‌پذیرد.

بیاد داشته باشید که هر نوع کار یا تجارتی فقط و فقط در سایهء حمایت قانون رشد خواهد کرد و پایدار خواهد ماند.

 

آمـار

امروز:37
دیروز:380
این ماه:6222
ماه قبل:4431
امسال:10653
مجموع:151047
بیشترین مراجعه در روز:683
بیشترین مراجعه در ماه:9856

آمار کشوری

: آمار 10 کشور اول
  (7292) آمریکا %81.3 آمریکا flag
  (430) روسیه %4.8 روسیه flag
  (186) ‬سوئیس %2.1 ‬سوئیس flag
  (181) اروپا %2.0 اروپا flag
  (154) انگلستان %1.7 انگلستان flag
  (97) کانادا %1.1 کانادا flag
  (90) آلمان %1.0 آلمان flag
  (87) کره جنوبی %<1.0 کره جنوبی flag
  (83) Poland %<1.0 Poland flag
  (67) ایران %<1.0 ایران flag
در کل 8966 بازدید از 50 کشور

مشخصات شما

United States

Unknown Bot
شما IP: 54.226.55.151
Ahadesign تقویت شده توسط Joomla! کلیهء حقوق متعلق به موج سوم ثبت شده در ۱۳۸۹ | شرایط استفاده | حفظ حریم خصوصی