موج سوم

Persian (Iran Islamic)English (United Kingdom)

روزانه

معرفی پک آموزشی ابرنت‌ورکر

آیا می‌تونید بازاریابی شبکه‌ای رو بدون اشاره به درآمدهای مادیش و بدون اشاره به موضوع حذف واسطه‌ها و رسوندن مستقیم محصول به دست مصرف‌کننده هست، تعریف کنید؟
آیا با بزرگ شدن مجموعتون، ریزشش زیاد میشه؟ آیا از لحظه به لحظه بازاریابی شبکه‌ای لذت می‌برید یا آیا ناراضی هستین و آیا در مجموعتون نارضایتی و موج منفی وجود داره؟

< کلیپ معرفی پک آموزشی ابـرنـتـورکــر >
< دریافت نرم‌افزار اندروید >
< اطلاعات بیشتر >

به وب‌سایت موج سوم خوش آمدید

این وب‌سایت٫ سایت شخصی مهراب صدوقیانزاده می‌باشد.

هدف ما ترویج فرهنگ صحیح بازاریابی شبکه‌ای٫ از طریق تشخیص جایگاه آن در دنیای کنونی و شناخت پتانسیلهای آن٫ برای عبور از دروازه های جهان فردا است.

برای دریافت دروس رایگان آموزشی، اخبار و رویدادهای مهم، اینجا عضو شوید...

لطفا با به اشتراک گذاشتن مطالب و لینک‌های این وب‌سایت٫ همچنین با رای دادن و نوشتن نظراتتان راجع به مقاله‌های این سایت٫ ما را برای رسیدن به هدفمان یاری نمایید.

شاخص های سال ۲۰۱۷



امار فروش ۱۰۰ شرکت دارای بیشترین فروش در صنعت بازاریابی شبکه‌ای در سال ۲۰۱۶ که توسط DirectSellingNews در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است. .

فروشگاه اینترنتی موج سوم



فروشگاه اینترنتی موج سوم، جهت دسترسی آسان، مطمئن و سریع به دانش موجود، در زمینه‌ی بازاریابی شبکه‌ای، تاسیس شده است.
محصول اصلی این فروشگاه، خدمات آموزشی، شامل کتاب‌ها و محصولات صوتی و تصویری مختلف، یا در زمینه‌ی بازاریابی شبکه‌ای به صورت تخصصی و یا محصولات مرتبط به این صنعت می‌باشد.

آدرس فروشگاه:

http://shop.3wv.ir

معرفی کتاب جایگاه بازاریابی شبکه‌ای در عصر الكترونيك

در اين كتاب با نگاهی ژرف، از نظر علمی، دلايل ظهور و گسترش پديده‌ء بازاريابی شبکه‌ای، جايگاه آن نسبت به تجارت‌های ديگر و ارتباط كيفی آن با دنيای پيرامون، بررسی شده است. به اين منظور، فصل مشترک مهمترين قوانين حاكم بر تجارتهای مدرن و بازاریابی شبکه‌ای طرح و بررسی شده‌اند. همچنين، برخی از مزايای صنعت بازاريابی شبکه‌ای، در بُعد کلان و در سطح ملی، همانند مبارزه با استعمار مدرن، ايجاد بستر فرهنگی مورد نياز جهت رواج روحيه‌ء كارآفرينی و ايجاد اتحاد در سطح ملی، طرح و بررسی می‌گردند.
...ادامه مطلب

لینک تهیه‌ء کتاب:

فروشگاه اینترنتی موج سوم



تصویری: بحث فقهی شرکتهای هرمی

تصویری: شرکتهای هرمی٫ شبهه هرمی و بازاریابی شبکه‌ای

تصویری: چهارچوبهای صحیح بازاریابی شبکه‌ای


                                                                                                                                                                                           
بازدیدها: 1420 معیارهای انتخاب محصول مشاهده در قالب پی دی اف چاپ
میانگین امتیار کاربران: / 3
ضعیفعالی 
يكشنبه ، 19 شهریور 1396 ، 00:00

اولین و مهم‌ترین المان یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای محصولات آن شرکت است. در این مبحث به این موضوع می‌پردازیم که یک محصول مناسب باید دارای چه خصوصیاتی باشد تا قابل ارائه به شیوه بازاریابی شبکه‌ای باشد.

مقدمه
بزرگ‌ترین مشکل کشور ما که باعث عدم رشد و پیش‌رفت در سطح کلان می‌شود، نبود قانون Copyright یا حق نشر و تکثیر می‌باشد. این قانون شامل مجموعه‌ای از حقوق انحصاری است که به ناشر یا پدیدآورندهٔ یک اثر اصل و منحصربه‌فرد تعلق می‌گیرد. بنابراین طبیعی است که اغلب افراد، از نظر اخلاقی به این موضوع پایبند نباشند و بنابراین مولدین دانش و اطلاعات، در گفتار و نوشتار خویش،‌ ملاحظاتی را لحاظ می‌کنند تا حداقل بتوانند از سو استفاده نااهلان بکاهند.
به همین دلیل بود که پارسال که برای دادن مشاوره به شرکت سیمرغ به ایران آمدم، در بیان برخی مطالب عمومی کمی شیطنت کردم. Smile
موضوع از این قرار بود که در یکی از جلسات، راجع به نحوه طراحی یک پلن درآمدزایی خوب و مناسب پرسیده شد. در جواب گفتم که یک پلن خوب نسبت به محصولات موجود طراحی می‌شود و بسته به قیمت محصول، دوره مصرف و میزان نیاز مشتری، باید پلن را طراحی کنیم. و البته چند روز نگذشته بود که این مطلب از زبان‌های مختلف نقل شد.
اما قسمت شیطنت‌آمیز داستان این‌جا بود که این مطلب را نگفتم که روال انتخاب محصول برای شرکت نت‌ورک، خود دارای اصول و قوانینی است تا بتواند به عنوان یک محصول مناسب عرضه گردد. در حقیقت این‌طور نیست که بتوان هر محصولی را در نت‌ورک به فروش رساند!
الان قصد داریم این مطلب را بررسی کنیم:

خصوصیات یک محصول مناسب عرضه در بازاریابی شبکه‌ای:
اکنون به بخشی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب محصولات می‌پردازیم:

۱- نوع کالا
در حال حاضر در دنیا، این کالاها بیشترین فروش را در بازاریابی شبکه‌ای دارا می‌باشد:
الف: محصولات مراقبت پوستی SkinCare که در حال حاضر گردش مالی آن ۲۶۲ میلیارد دلار در سال می‌باشد.
ب: محصولات مکمل غذایی Wellness که در حال حاضر گردش مالی آن ۲۷.۵ میلیارد دلار در سال می‌باشد.
ج: محصولات کاهش وزن Weight Management که در حال حاضر گردش مالی آن ۱۰۴ میلیارد دلار در سال می‌باشد.
د: نوشیدنی‌های انرژی‌زا Energy Drinks که در حال حاضر گردش مالی آن ۹.۸ میلیارد دلار در سال می‌باشد.

۲- محصول استراتژیک
شرکت‌ها باید یک یا چند محصول استراتژیک برای ساختن بازار خود داشته باشند و کنار آن می‌توانند محصولات معمولی‌تر را نیز به فروش برسانند. محصولات استراتژیک ممکن است مستقل از جغرافیا باشند مانند محصولات رشد مو یا وابسته به جغرافیا، به این معنی که در برخی از کشورها محصول استراتژیک محسوب نگردند. مانند ژل آلوئه‌ورای شرکت فوراور که با وجود اینکه بیشتر از ۵۰٪ فروش شرکت را شامل می‌شود، در کشورهایی که بتوان برگ آلوئه‌ورا را با قیمت ارزان خریداری و استقاده نمود، استرتژیک محسوب نمی‌گردد.
بدیهی است که سبد محصولات یک شرکت خوب باید طیف استرتژیک تا نیمه استراتژیک یا معمولی را پر کند.

۳- خوش فروش بودن محصولات استراتژیک
دورهء مصرف محصولات استراتژیک باید نهایتا کمتر از ۱ ماه باشد و مشتری مایل باشد که محصول را ظرف کم‌تر از یک ماه مجددا خریداری کند.

۴- قیمت مصرف‌کننده
الف: بهتر است کالاها بین ۵۰ دلار الی ۱۵۰ دلار باشد
ب: پک محصولاتی که باید کنار هم یا همراه مصرف شوند بین ۲۰۰ دلار الی ۱،۲۰۰ دلار باشد

۵- کوچک و سبک
کوچک و سبک بودن محصولات باعث قابل حمل و ارسال بودنشان می‌باشد. هر چه محصولات کوچک‌تر و سبک‌تر باشند، بیشتر می‌توان بازاریاب‌ها را در روال توزیع آن‌ها درگیر نموده و هزینه‌های جانبی برای آن‌ها کاهش خواهد یافت.

۶- بسته بندی و ارسال
محصولات باید در جعبه‌ها و بسته‌بندی‌های مناسب قرار داشته باشند تا هم به راحتی قابل انبار شدن باشند و هم در زمان بسته‌بندی و ارسال پک‌های خریداری شده، آسیب نبینند.
لزومی ندارد که بسته‌بندی کالاها لوکس و یا گران قیمت باشد. در واقع هرچه بسته بندی ساده‌تر باشد بهتر است.

۷- قابل نگه‌داری و ماندگاری
الف: بهتر است ماندگاری و تاریخ مصرف محصولات حداقل ۲ ساله باشد. بنابراین بازاریاب از زمان دریافت محصولات حداقل یک سال و نیم زمان برای فروش محصولات خود داشته باشد.
ب: بهتر است محصولات قابل نگه‌داری در دمای معمولی شرایط اقلیمی ایران باشند تا بتوان به راحتی آن‌ها را جابه‌جا نمود

۸- خاص و تک بودن محصولات
بهتر آن است که به قول معروف محصولات متعلق به اقیانوس آبی باشد و نه قرمز. به این معنی که به نحوی محصول دارای تکنولوژی یا کارایی خاصی باشد که در بازار مشابه و یا رقیب نداشته باشد
به عنوان مثال می‌توان به ماسک‌های صورت اشاره نمود که علاوه بر آب‌رسانی و از بین بردن جوش‌های ریز، بتواند صورت را لیفت کند یعنی جمع و بالا بکشد و اثرش تا حداقل ۱ روز باقی بماند. از مواد طبیعی ساخته شده باشد و تاثیر مخرب جانبی نداشته باشد و از همه مهم‌تر دارای قیمت مناسبی باشد.

۹- حاشیهء سود بالا
ایده‌آل‌ترین محصول برای فروش در شبکه محصولاتی هستند که حاشیهء سود بالا داشته باشند. تا بتوان طبق استاندارد جهانی تا ۶۰٪ آن را به عنوان پورسانت در شبکه پخش کرد. شرکت‌هایی که از این قاعده پیروی نمی‌کنند شانسی برای ورود و ماندگاری در بازارهای جهانی ندارند.

۱۰- رقابتی
باید به نسبت محصولات مشابه در بازار، مزیت رقابتی داشته باشد مثلا ارزان‌تر باشد یا قابلیت یا امکاناتی اضافه داشته باشد.

۱۱- قیمت خرده فروشی
قیمت خرده فروشی محصولات یعنی قیمت فروش به مصرف‌کننده نهایی باید حداقل ۱۰٪ زیر قیمت بازار باشد. در غیراین‌صورت جمله "بازاریابی شبکه‌ای روشی برای حذف واسطه‌ها و کاهش قیمت"، خنده‌دار خواهد بود.

۱۲- حاشیه سود خرده فروشی

در پایان یک نکته بسیار بسیار مهم در رابطه با شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای و پلن‌های سوددهی که در حال حاضر شرکت‌های ایرانی انگشت شماری آن را تا حدودی رعایت می‌کنند این‌که، طبق استاندارد جهانی، محصولات باید بین ۳۰٪ الی ۵۰٪‌ سود خرده فروشی داشته باشند. به این معنی که قیمت خرید محصول برای بازاریاب،‌ نسبت به قیمت خرده فروشی محصول به مشتری نهایی، باید ۳۰٪ الی ۵۰٪ ارزان‌تر باشد تا بازاریاب بتواند با سود خرده فروشی به درآمد برسد.

امیدوارم سطح دانش بازاریابی شبکه‌ای در ایران به جایی برسد که به زودی شاهد حذف روغن، کیک، بستنی، نخود لوبیا، آب معدنی و نوشیدنی‌جات و محصولات مشابه از سبد محصولات شرکت‌ها باشیم.  

 

 

استفاده از این مطالب یا ذکر منبع، بلامانع است.

 

 

  برای دریافت دروس رایگان  
  اینجا عضو شوید...  

منوی کاربران

آمـار

امروز:156
دیروز:339
این ماه:7153
ماه قبل:4431
امسال:11584
مجموع:151978
بیشترین مراجعه در روز:683
بیشترین مراجعه در ماه:9856

آمار کشوری

: آمار 10 کشور اول
  (7618) آمریکا %81.1 آمریکا flag
  (456) روسیه %4.9 روسیه flag
  (195) ‬سوئیس %2.1 ‬سوئیس flag
  (186) اروپا %2.0 اروپا flag
  (153) انگلستان %1.6 انگلستان flag
  (107) کانادا %1.1 کانادا flag
  (93) Poland %<1.0 Poland flag
  (87) آلمان %<1.0 آلمان flag
  (87) کره جنوبی %<1.0 کره جنوبی flag
  (66) ایران %<1.0 ایران flag
در کل 9389 بازدید از 50 کشور

مشخصات شما

United States

Unknown Bot
شما IP: 54.167.83.233
Ahadesign تقویت شده توسط Joomla! کلیهء حقوق متعلق به موج سوم ثبت شده در ۱۳۸۹ | شرایط استفاده | حفظ حریم خصوصی